onsdag 14 september 2011

För fet för ett fuck....

Jag ljuger inte när jag säger att Café Bar Mezzo i Grandpassagen serverar Göteborgs.....
Jaaaaa kanske Sveriges bästa kaffe..!!



Jag brukar ofta köpa med mig en nybakad croissant men valde denna gången att hoppa över godsaken.
Fick dock med mig något annat tillbaka som inte alls ligger i min linje för vad som anses vara en nyttig lunch.
Det visade sig att Toni & Jeton som driver denna Kaffe oas i Passagen tidigare under dagen ställt till med bak fest..!!
Och vem vill vara med och slicka skålen om inte Emelie Van der Kwast Törnblom..!!


Kommer tillbaka till butiken och ställer mig i entrén och ropar som sig bör.....
- TJOCKIS..!!!!

Varpå Emelie utan att tänka på vad jag nyss kallat henne svarar med sin lenaste röst..
- Jaaaaa


10 minuter senare har hon slickat i sig skålen och i samma andetag frågar mig.....
- Vilken låt om du bara får nämna en förknippar du mig mest med..?

Jag tar tillfället i akt även om det är som att sparka in en öppen dörr då hon knappt har slickat slickepotten ren från kaksmet..
Detta blev i alla fall mitt svar...


Men Emelie......
Kött är kärlek <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar