fredag 16 september 2011

Fancy Friday.....

Idag var en dag jag kände för att göra mig lite extra fin innan man seglade av mot jobbet.
Så efter en härlig långdusch fick håret sitt när man smeker in det i den lite dyrare leran från Redken.
Halsen får sitt av den härligt trä doftande parfymen Bang från Marc Jacobs som får vilken man som helst att (mar)drömma sig tillbaka till nylackade smörknivar och svarvade grötskålar från slöjden i mellanstadiet.

Och för att inte tala om sitt val av accessoar till sin Jeansskjorta i form av en handknuten fluga från Amanda Christensen.
Allt detta för att fira av att man har en helledig helg..!!!
Så när man väl snörade på sig sina nyinoljade Broughes av märket Playboy ( NEJ.. Detta har inget som helst samröre med diverse herrmagazine då Playboy shoes startade redan sin verksamhet 1936).

Känner mig fullständigt komplett när jag börjar traska bort mot vagnen.
När man är tillräckligt långt bort från hemmet för att överhuvudtaget överväga att vända av tillbaka får man den olustiga känslan..............
Har jag ansträngt mig lite för mycket..?!

Summa summarum av den här dagen blir att så fort jag träffar någon jag känner eller för den delen bara är ytligt bekant med är det dödsviktigt att jag berättar för personen att jag faktiskt har fluga på mig idag, bara för att göra personen uppmärksam på att det var ett absolut medvetet val jag gjorde i morse när jag matchade min lila flyga med mina lila strumpor.

Varje gång kommer jag på mig själv med att i samma stund jag berättar detta självklara faktum också idiotförklarar personen i fråga som SJÄLVKLART OCKSÅ SER ATT JAG BÄR FLUGA..!!!

Men sktsamma..!!
Visst är jag extra stilig idag..?

1 kommentar:

  1. FY!!! Varför inte flugan som jag och Melker gav dig i födelsedagspresent? Nu blev Melker både besviken och ledsen..

    SvaraRadera