lördag 24 september 2011

The Boy Are Back In Town....

Såååååå äntligen äntrade jag Göteborg sent igår kväll efter en händelserik vecka i fjollträsk...
En vecka fylld med Fotboll, Café & Elle event på JC Hötorget, Yatzy, Slott besök, Bajsporr, en ömmande skrattmuskel samt däremellan lite jobb..

Redan på Onsdagen började man plocka av energireserven..!!

Märker egentligen först hur mycket denna veckan har tagit på mina krafter när jag satt ner min lilla men ack så naggande goda ända på sätet i vagn 3 som ska ta mig tillbaka till stan där alla heter Glenn..
Ca 3 timmar senare andas man återigen frisk Västkustluft.

På vagnen hem vaknar man verkligen till då hörlurarna blandar House med en energisk Dave Grohl i Foo Fighters.
När Dave i den fantastiska låten Walk har som mest dödsångest i textraden "I never wanna die" ser jag i ögonvrån en äldre herre komma mig närmre, och ju närmre han kommer desstu starkare blir odören av riktigt gammal fylla.

Väl framme hos mig knackar han mig inte helt oförsiktigt på axeln......
-Alla på vagnen hör vilken skit du lyssnar på, säger han på något som jag nästan uppfattar som danska men det kan också vara den senaste fyllan som ännu inte har gått ur kroppen.

Jag pluggar trött ur mina lurar och tittar på honom...... Kanske aningen för länge.
Varpå jag frågar honom om han verkligen stör sig på det eller om han bara ville upplysa mig om att han inte alls gillar Foo Fighters.

Ett svar han absolut inte hade väntat sig lika mycket som det var ett svar som jag var ytterst nöjd med att kunna leverera när situationen kräver.
-JAG STÖR MIG..!!!
Ryter han till nu illröd i ansiktet..

-Då ska jag sänka volymen för herrns skull, svarar jag.

Kommer inte riktigt ihåg hur herrn såg ut, men blundar jag så ser jag något liknande framför mig..


Underbart att vara hemma igen..!!!!

1 kommentar:

  1. Jaha, men det är väl det som är poängen med hörlurar. Att man själv bara skall höra musiken. Klart man stör sig om någon sitter o spelar så högt så att hela vagnen hör. Har du dåliga hörlurar eller spelade du galet högt?

    SvaraRadera